Obchodné podmienky

Nakupovanie tovaru na našich internetových stránkach môžu uskutočniť právnické aj fyzické osoby za predpokladu dodržania nižšie uvedených pravidiel.

I. OBJEDNÁVKA

Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len podmienky) sa vzťahujú iba na obchodné vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim:

  1. PREDÁVAJÚCI:

Eva Hallová Toptortička

Lipová 473/99

951 93 Topoľčianky

IČO: 46 558 802

Eva Hallová Toptortička je zapísaná na obvodnom úrade v Nitre. Číslo živnostenského registra: 430-41029.

DIČ: 1076592517

IČ DPH: SK1076592517 

- sme platiteľ DPH

Bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa

IBAN: SK61 0900 0000 0050 2600 5793

SWIFT/BIC: GIBASKBX

Adresa prevádzky:

PREDAJŇA TOPTORTIČKA  ZLATÉ MORAVCE

Robotnícka 3750/40, 953 01 Zlaté Moravce

 

  1. Kupujúcim sa rozumie fyzická, alebo právnická osoba, ktorá odoslala objednávku   prostredníctvom portálu www.toptorticka.sk. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  2. Objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zozname objednaného tovaru z ponuky obchodu a celkovej cene objednávky, spracovaný systémom obchodu. Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru). Kupujúci súhlasí so spracovaním jeho osobných údajov za účelom správneho účtovania a zaslania tovaru.
  3. Po správnom vyplnení údajov bude Vaša objednávka odoslaná priamo do nášho systému. Po obdržaní Vašej objednávky Vám zašleme potvrdenie objednávky najneskôr do 24hodín a Váš tovar začneme pripravovať na odoslanie. Pri odoslaní budete informovaný e-mailom alebo telefonicky.

Od termínu overenia objednávky (spôsobu dopravy a oznámenia  možnej dodacej lehoty, resp. termínu odberu, konečnej cenu a spôsobu úhrady) je objednávka pre spotrebiteľa záväzná.

Podaním objednávky kupujúci potvrdzuje, ža sa oboznámil s Obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí.

  1. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho po jeho prevzatí a úplnom zaplatení.

Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávkovom formulári.

  1. STORNO OBJEDNÁVKY

Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom). Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci spotrebiteľovi tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky.

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípadoch, kedy objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily atď.), alebo sa objednaný tovar sa už nevyrába, nedodáva, alebo ak výrobca uvedie na trh nové verzie produktov, poprípade aj keď sa výrazným spôsobom zmení nákupná cena tovaru. V prípade, že nastane takáto situácia, predávajúci okamžite skontaktuje kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci už zaplatil časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu zaplatená suma prevedená na jeho žiadosť späť na jeho účet v lehote piatich kalendárnych dní.

II. DODACIE LEHOTY

Dodávky objednaného tovaru budú podľa prevádzkových možností predávajúceho realizované v čo najkratšom termíne.

Tovar môže byť doručený viacerými spôsobmi, a to :

- kuriérom

- osobným odberom, na adrese kamennej predajne v Zlatých Moravciach - Robotnícka 40, 953 01 

Dodacia doba sa môže meniť v závislosti na počte objednávok, odberateľ bude včas upovedomený ak by sa dodací termín zmenil.

Priemerná doba odoslania tovaru kupujúcemu sa pohybuje v rozmedzí 1 až 3 pracovných dní od objednávky. Pri doprave kuriérskou službou je tovar doručovaný spravidla na nasledujúci pracovný deň po odoslaní zásielky (ak je objednávka vytvorená do 12.00hod). Pri tovare, ktorý nie je na sklade predávajúci vopred upozorní kupujúceho e-mailom alebo telefonicky na zmenu dodacej lehoty tovaru a kupujúci bude mať možnosť objednávku stornovať, prípadne ju zmeniť.

III. CENA, PLATOBNÉ PODMIENKY A PREPRAVNÉ

Ceny v našom internetovom obchode www.toptorticka.sk sú pre kupujúceho konečné a sú vrátane DPH. Sme platiteľom DPH.

V cene tovaru nie je započítané poštovné a balné.

CENA DOPRAVY A PLATOBNÉ PODMIENKY

Kupujúci môže za objednaný tovar zaplatiť jednou z možností: 
-  bezhotovostne:

  • bankovým prevodom na účet predávajúceho uvedený v  objednávkovom formulári;
  • online platba kartou.  

-  platbou v hotovosti 

  • dobierka  (platba kuriérovi pri doručení);
  • osobne pri osobnom odbere v našom kamennom obchode.

OBJEDNÁVKY S PLATBOU VOPRED JE POTREBNÉ UHRADIŤ NAJNESKÔR DO 7 KALENDÁRNYCH DNÍ OD ZADANIA OBJEDNÁVKY,

INAK BUDE OBJEDNÁVKA STORNOVANÁ!

CENY DOPRAVY

KURIÉR 

Prepravné = 4,50 €

Dobierka (platba pri doručení zásielky) = 1,50 €  

DOPRAVNÉ nad 100 € - ZDARMA :)

 

OSOBNÝ ODBER– zdarma :)

 

 IV. PREBERANIE TOVARU

Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.

Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na spotrebiteľa, ktorý má produkt v držbe, má spotrebiteľ všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný produkty a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako produkt predávajúceho.

Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu a služby ešte neprešlo na spotrebiteľa.

Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.

a) Kontrola tovaru pri prevzatí 

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom je povinný, a kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je odporúčané, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky s firemným logom, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je povinný si tovar pri preberaní prezrieť, či tovar nemá zjavné vady. Pri zistení vád je kupujúci povinný tieto ihneď obchodníkovi oznámiť, tzn. chyby vyznačiť a popísať do dodacieho listu alebo faktúry a tovar vrátiť späť vodičovi obchodníka, ktorý vrátenie reklamovaného tovaru a existenciu závad potvrdí svojim podpisom. Za zjavné chyby sa považuje: 

  • zjavné odchýlky od charakteristických všeobecných vlastností tovaru;
  • chýbajúce množstvo oproti deklarovanému množstvu na príslušnom doklade; 
  • dodanie iného ako objednaného tovaru; 
  • mechanické poškodenie tovaru pri preprave. 

Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou, s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Ostatné vady tovaru je zákazník povinný reklamovať ihneď po ich zistení v záručnej dobe alebo v dobe trvanlivosti vyznačenej na obale tovaru.  

Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite (najneskôr však do 24h) oznámiť e-mailom na adresu: info@toptorticka.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať faxom, e-mailom, alebo poštou obchodníkovi. Poškodenie je nutné doložiť fotodokumentáciou. Okrem samotného poškodenia tovaru je nutné zaslať taktiež fotografie balíka zvonka a zvnútra. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

b) Uplatnenie reklamácie 

Miestom pre uplatnenie reklamácie je sídlo predávajúceho. Obchodník zodpovedá iba za preukázané vady dodaného tovaru. Dodaný tovar je vždy bez chýb v prípade, že svojimi vlastnosťami, obsahom a vyhotovením zodpovedá objednávke.   
 
Kupujúci môže vadný tovar na reklamáciu zaslať prepravnou službou na adresu prevádzky obchodníka. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne "REKLAMÁCIA" a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), s priloženou kópiu nákupného dokladu, podrobný popis chyby a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (hlavne spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu aj chyby tovaru. Tento postup je odporúčaný aj kupujúcemu spotrebiteľovi, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak. Taktiež odporúčame zvoliť si požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, dobropis). 

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, doloží platnosť záruky predložením nákupného dokladu, ak bol v minulosti tovar reklamovaný, tiež doloží doklad o reklamácii. Na dodacom doklade (nákupný alebo reklamačný doklad) musí byť rovnaké sériové číslo, ako na reklamovanom výrobku (ak výrobok sériové číslo má). Tento postup je odporúčaný aj kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak. 

Kupujúci si je vedomý, že ak nedodá reklamovaný tovar vrátane všetkého doručeného príslušenstva, potom v prípade odstúpenia kupujúceho od zmluvy bude kupujúcemu vrátená kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva. 

c) Výluky 

Záruka sa nevzťahuje na poškodenia vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie): 

  • mechanickým poškodením tovaru pri jeho používaní; 
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené;
  • neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar;
  • tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami;
  • prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov;
  • tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom, ak vznikla chyba v dôsledku tejto úpravy; 
  • tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou; 
  • použitím nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté, pokiaľ také použitie nie je obvyklé a pritom nebolo vylúčené v priloženom návode k použitiu; 
  • nesprávnym uskladnením tovaru kupujúcim podľa planých noriem alebo podľa podmienok skladovania uvedených na obale tovaru.  

Tieto obmedzenia neplatia, ak boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, kupujúcim a obchodníkom výslovne dohodnuté, vymienené alebo obchodníkom deklarované, prípadne je možné očakávať vzhľadom na vykonávanú reklamu alebo obvyklému spôsobu použitia tovaru. 

Reklamačný protokol

ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

  1. Právo na odstúpenie od zmluvy
    Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia
    osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný a pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru a pri dodávaní tovaru opakovane počas určitého času, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete prvý dodaný tovar. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: TOPTORTIČKA, Robotnícka 3750/40, 953 01 Zlaté Moravce; Tel. číslo: +421905324864; E – mail: info@toptorticka.sk. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva naodstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. Na tento účel môžete použiť Formulár na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu, ktorý je súčasťou VOP zverejnených na webovej stránke www.toptorticka.sk, jeho použitie však nie je povinné.
  2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
    Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená prevodom na Váš bankový účet. Tovar nám zašlite späť alebo ho prineste na našu adresu alebo odovzdajte najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Ak tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť poštou priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. 
  3. Produkt nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s produktom musí spotrebiteľ odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe. Spotrebiteľ súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná spotrebiteľom.
  4. Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, do 14 dní odo dňa odstúpenia zmluvy predávajúci prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu zaplatenú za produkt alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za produkt alebo službu vráti spotrebiteľovi vopred dohodnutým spôsobom späť.
  5. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
    a) produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať
    b) zmenila sa cena dodávateľa produktu
    c) vystavená cena produktu bola chybná
  6. d) objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (nesprávne telefónne číslo, resp. Nedostupné, neodpovedá na e-maily a pod.)

V. ZÁRUKA

Na tovar poskytujeme 2 ročnú záruku od doby prevzatia tovaru. Záruka sa uplatňuje len s originálnym dokladom o kúpe tovaru.

Toptorticka.sk  ručí zákazníkovi za:
1. dodržanie ceny, ktorá bola platná v čase odoslania objednávky zákazníkom
2. dodanie tovaru tak, aby nebol poškodený
3. dodanie tovaru v takom množstve a sortimente, v akom bol uvedený na objednávke
4. priloženie daňového dokladu, ak si zákazník neprial inak


Toptorticka.sk nenesie zodpovednosť za:
1. oneskorené doručenie tovaru zavinené doručovateľom (pošta,kuriér)
2. oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa
3. poškodenie zavinené doručovateľom; viditeľne poškodený tovar (poškodený obal balíka a pod.) nepreberajte!

VI. REKLAMAČNÝ PORIADOK 

 Ak chcete doručený tovar reklamovať, vopred nás prosím kontaktujte (kontakty) a doručte ho na našu adresu:

Toptortička, Robotnícka 40, 953 01 Zlaté Moravce - odporúčame doporučenou zásielkou. Do balíka nezabudnite priložiť kópiu daňového dokladu, ktorý sme Vám poslali s tovarom a kópiu ústrižku od doručovateľa, ak ste ho dostali. Po prijatí tovaru Vás budeme bezodkladne kontaktovať a dohodneme sa s Vami na rýchlom vyriešení problému: reklamovaný tovar vám vymeníme kus za kus, prípadne za iný, ktorý si vyberiete, alebo Vám do 30 dní vrátime peniaze. O priebehu a vybavení reklamácie Vás budeme kontaktovať e-mailom alebo telefonicky. 

Názov a adresa orgánu dozoru:

Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj 
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1   
Odbor výkonu dozoru 
tel. č. 037/7720 001 
           037/7720 034 
fax č. 037/ 7720 024

Možnosť využitia alternatívneho riešenia sporov (ARS)

  1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@toptorticka.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci www.toptorticka.sk jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
  2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
  3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. 

 

UPOZORNENIE

Upozornenie na NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 1333/2008 zo 16. decembra 2008 o prídavných látkach v potravinách („Nariadenie“)

Zoznam potravinárskych farbív uvedených v článku 24 Nariadenia, v prípade ktorých musí označenie potraviny zahŕňať doplnkové informácie.

Potraviny obsahujúce jedno alebo viaceré z týchto potravinárskych farbív:

Azorubín (E 122) (*)

Allura červená (E 129) (*)

Chinolínová žltá (E 104) (*)

Košenilová červená 4R (E 124) (*)

Pomarančovo žltá (E 110) (*)

Tartrazin (E 102) (*)

Informácie:

„názov alebo E číslo farbiva (farbív)“: môže mať nepriaznivé účinky na činnosť a pozornosť detí.

(*) S výnimkou potravín, v ktorých sa farbivo(-á) používa(-jú) na účely označenia zdravotnej nezávadnosti alebo iných označení mäsových výrobkov alebo na účely pečiatkovania alebo na zdobenie vaječných škrupín.